Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Românii, regii șoselelor în Spania: O treime din transportul internațional de marfă, coordonat din România
Companiile românești efectuează 32% din totalul transportului de cabotaj efectuat în Spania, înlocuind companiile portugheze.     

Datele din Studiul privind transportul rutier internațional de mărfuri, pregătit anual de Ministerul Transporturilor din Spania, arată că flotele de transport stabilite în țările din Europa de Est, cu preponderență în România, au controlat practic o treime din transportul internațional spaniol, atât pe export cât și pe import, în 2019.

Este deosebit de relevantă creșterea înregistrată de companiile românești și lituaniene. „Companiile de transport domiciliate în aceste țări transportă în mod disproporționat mărfurile importate și cele exporturile din Spania, ceea ce arată în mod clar că acestea sunt companii nelocalizate cu singurul scop de a obține costuri fiscale și de muncă mai mici, dar fără nicio activitate reală în acele țări”, relatează Fenadismer (n.r. Federación Nacional de Asociaciones de Transporte de España - Federația Națională a Asociațiilor de Transpot din Spania).

Pachetul de mobilitate, adoptat rapid

 

Și în acest an,  activitatea desfășurată în transportul național spaniol de către flotele cu domiciliul în România este deosebit de semnificativă, crescând cu 31% doar în ultimul an, ceea ce i-a permis să urce pe prima poziție în clasamentul companiilor străine care activează în Spania. De fapt, companiile românești efectuează 32% din totalul transportului de cabotaj din Spania, înlocuind companiile portugheze. 

Pentru a evita această situație de concurență neloială, în opinia lor, Fenadismer va cere guvernului spaniol să înceapă procesarea cât mai curând posibil a transpunerii în sistemul juridic spaniol al regulamentului privind circulația șoferilor între țările Uniunii Europene inclus în pachetul de mobilitate, care ar trebui să intre în vigoare în martie 2022 și care  ar trebui „să permită o mai bună luptă împotriva așa-numitelor companii cu sedii la cutii poștale și a concurenței desfășurate de companiile de transport supuse la condiții salariale mai avantajoase, cerând ca șoferii de transport internațional (inclusiv operațiunile de cabotaj) să primească salariul minim al țării în care se efectuează transportul ", subliniază oficialii Federației, potrivit Transporte3.com.

[citeste si]

 

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?